Media producties

november 1, 2012 at 4:31 pm , ,

Onder media producties worden veel verschillende zaken verstaan. Zo hebben we de oudere generaties media producties, als de radio- en de televisiereclame, en de nieuwere soorten media producties, als audiovisuele producties en narrowcasting. Uiteraard is het geheel afhankelijk van het doel van een productie welke soort media productie het meest geschikt is. Tevens heeft dit niet alleen te maken met het bereik van het publiek en de effectiviteit van de media productie, maar uiteraard ook met het beschikbare budget.

Hoe effectief media producties zijn heeft met meerdere factoren te maken. Op de eerste plaats is een media productie effectief wanneer deze opvallend is onder de andere media producties. De boodschap moet helder, kort en krachtig zijn. Creativiteit is hierbij uiteraard het uitgangspunt. Ook slogans zorgen voor een beetje extra effectiviteit. Wel is het hierbij belangrijk dat de slogan iets heeft dat ervoor zorgt dat het publiek dit onthoudt. Dit betekent een rijmende zin of bijvoorbeeld een opvallende en leuke manier van uitspraak.

Onder media producties vallen onder meer commercials op radio en televisie, internetproducties, presentaties en audiovisuele producties. Een compleet overzicht van alle beschikbare productietypes kunt u eens een kijkje nemen op deze pagina.  Narrowcasting is een niet veel gebruikt media productie, maar is toch zeer effectief wanneer het op de juiste wijze wordt toegepast. Deze soort media productie valt wel onder de producties waar een wat hogere investering voor nodig is. Bij narrowcasting wordt er gebruik gemaakt van schermen, als televisieschermen, die een voortdurende boodschap weergeven. Het digitaal weergeven van vertrektijden van treinen op stations, op de informatieschermen, is ook een vorm van narrowcasting. Uiteraard is deze vorm van narrowcasting volledig informatief bedoeld en heeft het geen enkele promotionele waarde.

Leave a reply

vereist

vereist

optional