Groot Nederlands succes bij uitreiking Lions in Cannes

juli 18, 2013 at 10:27 am , ,

Nederland beleefde een mooie dag in Cannes tijdens de uitreiking van de Lions: Ogilvy/Dela won een Grand Prix en in totaal werden er nog vijf Leeuwen uitgereikt aan Nederlandse bedrijven. In de categorie Outdoor won Nederland één Leeuw en MediaMonks greep helaas naar de Innovation Lion. Ogilvy/Dela won voor Nederland de tweede Grand Prix, nadat Creative Effectiveness dat eerder al deed voor Wieden+Kennedy en Heineken.

Ogilvy won in de categorie Media zilver voor de Dela-case ‘Waarom wachten tot het te laat is?’, en de Grand Prix in de subcategorie Best Use of Integrated Media.

De jury roemde de strategische inzet van media van Dela, waarbij elk kanaal een eigen benadering kreeg. De commercials bestaan uit echte speeches van mensen die een dierbare wilde bedanken ‘voor het te laat is’. Ook werden via onder andere kranten posters verspreid waarop iedereen een bedankboodschap kon schrijven voor iemand anders. De jury zei hierover: ‘Ze hebben consumer generated contact op een niet eerder vertoond niveau gebracht.’ Ook roemde de jury het feit dat Ogilvy erin was geslaagd een brug te slaan tussen emotie en een ‘droog product’.

In de schaduw van dit succes won FHV BBDO brons voor The word on the street, een commercial namens The Economist. Voor ditzelfde werk kreeg het bedrijf ook een bronzen Leeuw in de categorie Outdoor. Doel van deze campagne was om lezers te werven en het imago van The Economist als tijdschrift met een ‘globale visie zonder lokale vooroordelen’  te verbeteren en versterken. En met succes: in Duitsland steeg de oplage met 20.000 stuks.

Leave a reply

vereist

vereist

optional